Verkkokoulutusbisnes käyntiin Innovaatiosetelin avulla?

Tiesitkö, että suomalainen yritys voi saada kehittämisavustusta verkkokoulutusliiketoiminnan kehittämiseen Business Finlandilta.

Avustuksen määrä on 75 % ostettujen asiantuntijapalvelujen arvonlisäverottomasta määrästä ja korkeintaan 4 500 euroa. Omarahoitusosuus on 25 % hyväksyttävistä kustannuksista.

Mikäli tahdot saada Innovaatiosetelin mahdollisimman nopeasti käyttöön, niin varaa alta ilmainen esittely tai lue alempaa tarkempi kuvaus palvelusta.

“Sain uuden brändin ja verkkokurssit myyntiin kv-markkinoille Innovaatiosetelin avulla.”

Katariina Mäki, healthybreeding.com

“Sain pitkään haaveilemani matematiikan opetuskirjaston myyntiin kv-markkinoille Innovaatiosetelin avulla.”

Leena Kokko, opikko.com

“Saimme verkkokurssiliiketoiminnan käyntiin sekä koti- että ulkomaille ja kehitettyä kokonaan uuden kv-brändin Innovaatiosetelin avulla.”

Tiina ja Ari Koivuniemi, happiestlearninghub.com

Mikä Innovaatioseteli on?

Business Finlandin (ent. Tekes) perustehtävä on auttaa suomalaisia yrityksiä kehittämään liiketoimintaansa ja erityisesti luomaan edellytyksiä kansainväliselle liiketoiminnalle.

Innovaatioseteli on Business Finlandin matalan kynnyksen palvelu, jonka avulla yritys voi pilotoida ja kehittää uudenlaista liiketoimintaa.

Innovaatioseteli on tarkoitettu alle 5-vuotiaille pienille yrityksille, joilla on kansainvälistä potentiaalia omaava uusi tuote- tai palveluidea. Innovaatiosetelin avulla voit hankkia asiantuntijapalveluja idean kehittämiseksi.

Palvelussa avustuksen määrä on 4 500 euroa ja yrityksen omarahoitusosuus 1 500 euroa. Hinnat ovat alv 0%.

Innovaatiosetelin avulla saat verkkokoulutusliiketoiminnan käyntiin sekä kattavan valmennus- ja konsultointikokonaisuuden meiltä.

Kesto määritellään toiveesi mukaan. Normaalisti kokonaiskesto on 3-6 kk.

Voit tutustua Innovaatioseteliin Business Finlandin omilla verkkosivuilla eli täällä.

Miten Innovaatioseteli soveltuu verkkokoulutusliiketoiminnan kehittämiseen?

Lyhyesti sanottuna erittäin hyvin. Olemme kehittäneet lukuisille asiakkaillemme liiketoiminnan täysin tyhjästä käyntiin Innovaatiosetelin avulla.

Tyypillisesti valmennamme asiakkaamme palvelun aikana tuottamaan ja markkinoimaan laadukkaita verkkokoulutuksia sekä rakennamme asiakkaalle oma koulutus- ja myyntialustan.

Tyypillisesti palvelun kesto on 3-6 kuukautta. Laskutamme palvelun vasta kun työ on hyväksytysti toteutettu.

Mitä yritykseltäsi vaaditaan saadakseen Innovaatiosetelin?

• Yrityksesi tulee olla alle viisivuotias, kun hakemus jätetään. Ikä lasketaan yrityksen kaupparekisteriin rekisteröimispäivästä.
  • Yrityksesi kokoluokka on pieni: työntekijöitä on alle 50 ja vuosiliikevaihto tai taseen loppusumma on enintään 10 miljoonaa euroa
  • Yrityksesi Suomen Asiakastiedon Rating Alfa on vähintään A
  • Yrityksesi on kehittämässä uutta tuote- tai palveluideaa, jolle on jo tehty suunnitelmia kansainvälistymiseen (ei olemassa olevan tuotteen jatkokehittäminen)

Mihin Innovaatioseteliä voi käyttää?

Innovaatioseteli on tarkoitettu yrityksesi innovaatiotoimintaan liittyvien asiantuntijapalveluiden hankkimiseen ulkopuoliselta palveluntarjoajalta. Innovaatiotoiminta tarkoittaa toimenpiteitä, joilla yrityksesi kehittää uusia tuotteita, palveluita tai prosesseja ja hankkii palveluna tässä tarvittavaa tietoa ja osaamista. Innovaatiosetelillä voit hankkia palveluita yrityksiltä, yliopistoilta, ammattikorkeakouluilta tai tutkimusorganisaatioilta.

Innovaatiosetelin käyttökohteet ovat:

• tuotteiden tai palvelutuotteiden prototyyppien kehittäminen
  • teollisoikeuksien (patentit, hyödyllisyysmallit, mallisuojat, tavaramerkit) suojattavuusselvitykset sekä näiden ensihakemusten hakuprosessi
  • innovaatiotoimintaan liittyvät mittaus- ja testauspalvelut

Mihin Innovaatioseteliä ei voi käyttää?

Innovaatioseteliä ei ole tarkoitettu jo markkinoilla olevan tuotteen tai palvelun kehittämiseen tai uudistamiseen, vaan kokonaan uuden idean edistämiseen.

Et voi käyttää Innovaatioseteliä yrityksesi yleisen liiketoiminnan kehittämiseen tai tuotteen tai palvelun kehittämiseen liittyvään konsultointiin, jos tuote tai palvelu on tarkoitettu vain yrityksesi omaan käyttöön (ei myytäväksi).

Innovaatioseteliä et voi käyttää myöskään näihin:

• Olemassa olevan tuotteen tai palvelutuotteen myyntimallin kehittäminen (esimerkiksi franchising)
  • Yrityksen omat palkkakustannukset, matkat, aineet, tarvikkeet, vuokrat tai laiteostot
  • De minimis -rahoituksen ulkopuolelle rajattujen (maatalouden alkutuotanto, kalastus ja vesiviljely) toimialojen ja toimintojen kehittäminen
  • Asiantuntijapalvelut, jotka eivät liity innovaatiotoimintaan
    • Yleiset liiketoiminnan konsultointipalvelut
    • Myynnin, markkinoinnin ja viestinnän perustoiminta
    • Henkilöstön koulutukset
    • Perustason IT-järjestelmiin liittyvä konsultointi ja kehittäminen (esimerkiksi, verkkosivuihin, verkkokauppaan tai mobiilimyyntikanavan tekemiseen tai toiminnanohjaus- ja taloushallintojärjestelmiin liittyvä konsultointi ja kehittäminen)

Haluatko kuulla lisää? Varaa aika ilmaiseen esittelyyn.