Menesty Natan kanssa – verkkokurssit ja palvelut

Yksi Suomen tunnetuimmista (ellei kaikkein tunnetuin) somettajista Nata Salmela on rakentanut monia menestyviä liiketoimintoja vuosien mittaan.

Natalla on miljoonia seuraajia somessa ja on omien sanojensa mukaan yrittäjä, lifestyle-bloggaaja, someaddikti, ravintolaintoilija, denimfriikki, ruokakirjailija, nippelitietoautomaatti ja oman elämänsä multitalentti.

Nämä kaikki pitävät varmasti paikkansa mutta verkkokursseja Natalla ei vielä ollut myynnissä kun hän elokuussa 2023 otti meihin yhteyttä.

Miksi halusit alkaa tuottamaan ja myymään verkkokursseja?

Halusin alkaa tekemään verkkokursseja, koska huomasin seuraajissani tarpeen oppia lisää teemoista, kuten sosiaalisen median markkinoinnista ja B2B-myynnistä, joiden parissa olin itse viettänyt jo yli vuosikymmenen.

Aikaisemmin tälle asialle ei ole ollut oikeaa platformia. Somepostausten tila ei riitä pitkien opetusvideoiden julkaisuun ja podcastissa pelkkä audio on hankala formaatti oppimisen kannalta, joka vaatii myös tukisanoja.

Mikä verkkokurssibisneksen aloittamisessa oli haastavinta?

Tein liiketoimintasuunnitelman ja laskin, että verkkokurssiliiketoiminta olisi kokonaan uutta, kannattavaa B2C-liiketoimintaa, jota yritykseni ei ole aikaisemmin tehnyt.

Tämä motivoi etsimään kumppanin alustan ja maksuliikennepalvelun rakentamiseen, joista minulla ei ole kokemusta.

Olen sisällöntuotannon ja esiintymisen ammattilainen, joten verkkokurssien videot ja artikkelit tuntuivat kokonaisuudessa helpoimmalta tehtävältä.

Miten sait ensimmäisen kurssin rakennettua ja mitä apua sait Verkkokurssikoneen tyypeiltä?

Verkkokurssikokeen löysin yrittäjätuttavani suosituksesta ja se tuntui helpoimmalta, nopeimmalta ja luotettavimmalta kumppanilta.

Ilpo ja Eelis ovat kädestä pitäen ohjanneet verkkokouluttamisen maailmaan ja alustan lisäksi tarjonneet arvokasta tietoa strategiasta, hinnoittelusta, kurssien markkinoinnista ja kehittämisestä.

Olen kokenut, että he ovat aidosti auttamassa kollegoina verkkokurssiliiketoimintani kasvattamiseen ja kehittämiseen.

Lämpimästi suosittelen Verkkokurssikonetta minkä tahansa maksullisen, digitaalisen sisällön jakeluun.

Miten Nata käyttää Koulutuskonetta?

• Yrityksen brändin mukainen ulkoasu
  • Linkki alustalle yrityksen verkkosivuilta
  • Käytössä koulutusalusta ja verkkokauppa
  • Maksumuurin takana artikkeli- ja videomuotoisia, itsenäisesti opiskeltavia verkkokursseja